marți, 23 martie 2010

Aşa vorbesc «mafioţii»

Seria "Caracatiţa politico-mafiotă" a ajuns, ieri, la episodul trei, prin publicarea de către Hotnews a unui nou set de stenograme din dosarul de corupţie al senatorului PSD Cătălin Voicu, acuzat de DNA de trafic de influenţă şi de luare de mită. Pentru a scăpa de indiscreţia celor care ar fi putut să le intercepteze telefoanele, Voicu obişnuia ca în discuţiile cu “clienţii săi” să folosească un limbaj codificat, asemănător celui din filmele cu gangsteri americani.
Două discuţii codificate, interceptate de oamenii legii, au avut loc cu afaceristul Costel Căşuneanu, căruia parlamentarul PSD i-a promis, în schimbul sumei de 260.000 de euro, că îi rezolvă un dosar comercial aflat pe rolul instanţei. Uite cum sunau convorbirile dintre cei doi din iulie 2009:

Convorbirea 1


Voicu Cătălin (V.C.): Să trăiţi, domnule preşedinte!

Căşuneanu Costel (C.C): Să trăiţi!

V .C.: O seară plăcută. Vedeţi că vorbesc să înţelegeţi dumneavoastră, mă ocup cu domnul doctor de tratamentul acela şi ne auzim în zilele următoare, da?

C.C.: Da? Vă mulţumesc din suflet.

V .C.: Vă rog să contaţi pe mine.

C.C.: Cu deosebit respect.

V .C.: Cu toată dragostea. Să trăiţi!

C.C.: Să trăiţi! Cu respect!


 
 
Convorbirea 2



V .C.: Să trăiţi, domnule preşedinte!

C.C.: Cu deosebit respect, domnu’ general!

V .C.: Voiam să vă informez în legătură cu hârtiile acelea medicale trimise de domnul doctor al dumneavoastră şi transmise sub ştampila domniei sale. Pe data de 30 o să-l anunţe…. băiatul…

C.C.: Am înţeles.

V .C.: …o să-l anunţe băiatul că are prima întrevedere aici cu domnii ca să stabilească tratamentul, tot, tot, tot, ….chiar în cadru oficial, la spital, vor fi chemaţi, da? Pentru….(neinteligibil)…( vorbeşte în acelaşi timp cu Căşuneanu)…

C.C.: Am înţeles.

V .C.: Şi restul e totul foarte bine. Am înţeles că diagnosticul e foarte bun şi nu-i rău, deci n-a fost cancer, în nici un caz.

C.C.: Am înţeles. E în regulă.

Iată ce coduri foloseau!




Conform anchetatorilor, care au reuşit să decodifice limbajul folosit de Voicu şi de Căşuneanu, cuvintele “spital”, “doctor”, “medicamente”, “tratament” sau alţi termeni medicali aveau alte sensuri, şi anume:



•Spital - instanţa de judecată;

•Doctor - judecător sau avocat;

•Tratament - bani sau alte foloase;

•Hârtii medicale - probe în dosar;

•Diagnostic - dosarul în cauză.
 
 
 
Mită sub formă de împrumut




V .C.: Am o întrebare şi o rugăminte.

C.C.: Da, domnu’ general.

V.C.: Un fin de-al meu are un necaz. Şi am nevoie, dacă puteţi să mă ajutati, îl…

C.C.: Da.

V.C.: ….vreau să, să-l …. mă împrumutaţi pe mine cu nişte bani, că are cec la plată astăzi şi… El a făcut o şcoală, a băgat toţi banii şi în şcoală… A venit nevastă-sa la mine...şi dacă puteţi să mă ajutaţi... şi eu sunt garanţia... Suma nu e foarte mare, dar nu am eu.

C.C: Da domnu’. Ce sumă e?

V.C.: Deci are nevoie de 2 miliarde şi jumătate sau de 60.000 de euro. Cum preferaţi. Şi mie mi-i daţi, eu vi-i restitui. Dacă puteţi. Dacă nu, iertaţi-mă că îndrăznesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu